Jump to content

Do you play games? What kind?


Greeneyes

Recommended Posts

I am a very big fan of survival games of any kind - shooters, strategies, simulators. There are two things I highly appreciate in games - good plot and graphics. 

I usually surf through the Internet every 2-3 days to find new products and announcements of survival games. Fortunately, there are so many sites with good and up-to-date gaming news!

Link to comment
Share on other sites

Le 19/11/2018 à 02h59, Greeneyes a déclaré:

Quelqu'un est intéressé par des échecs?

 

Le 23/11/2018 à 12h39, RepentantSky a déclaré:

Je ne sais pas pourquoi tu boycotterais Sony. C'étaient eux qui maintenaient l'industrie à flot en dehors des jeux sur téléphones sans fondement alors que la Wii U essayait et échouait à décoller et que la Xbox avait tous ses problèmes avec les controverses concernant la date de lancement. Certes, ils ont des problèmes, tels que le portage de mauvais jeux gratuits sur PS4, ou tout un changement de nom, mais depuis qu’ils autorisent les gens à utiliser leurs comptes Fortnite sur d’autres systèmes, ils commencent à jouer en mode croisé et travaillant lentement vers des changements de noms, ils sont surtout à la hausse. Pendant ce temps, la Xbox semble avoir abandonné cette génération, car tout ce qu’elle fait semble être en train de se préparer pour la prochaine, car ils ont tellement échoué. En attendant, Sarkari Result TurboTax Gogoanime  même si le Switch est une bonne console, Nintendo a tout de même réussi à gâcher le service en ligne au lieu de permettre à tout le monde d'acheter les vieux jeux de son choix via la console virtuelle, ils disposent toujours d'un espace de stockage limité et surchargent leurs cartes en dollars américains, Nintendo Labo est une blague. pour tous les fans de jeux, ils ont toujours une sorte de taxe sur les cartouches, et leur hyper-focalisation d'un jeu à la fois fait que tout le reste leur semble sans importance et sans intérêt, ce qui rend difficile de s'énerver pour tout ce qui ne l'est pas cela devient ce foyer. Malheureusement, les jeux sur PC rencontrent des problèmes car de nombreux développeurs commencent à suivre EA et ne vendent que certains jeux sur leurs versions dégradées de steam qui ne fonctionnent jamais aussi bien. Bethesda l'a fait avec Fallout 76, 

 

En parlant de Bethesda, EA et Quantic Dream sont les seules entreprises que j’ai boycottées, bien que celles-ci aient une chance de sauver la face si toutes les plaintes et l’affaire qu’elles ont perdues finissent ou se révèlent être une chose ponctuelle. Bethesda cependant, ils sont une mauvaise compagnie. Les rumeurs qu'ils ont intentionnellement ignorées à propos de leur vol des droits sur Prey, uniquement pour forcer un autre développeur indépendant à changer le nom de leur jeu en Praey for the Gods, le fait qu'ils aient appelé EA l'année dernière à l'E3 avec l'annonce de sauvegarde du jeu solo tout en se développant. Fallout 76, faisant un don au programme de bourses de l'ESA, avait pour but d'éviter que les gens parlent de leur club Création, qui n'était qu'un mensonge et une tentative d'arnaquer les mods pour des mods, appelant Sony pour son absence de jeu croisé affectant Fallout 76. , pour ne dire que plus tard, ils n’ont jamais prévu de le faire, publier Skyrim comme un bazar et accepter la récompense du jeu de l'année avant de la réparer, ce qui a probablement conduit à 2014, où de nombreux jeux sont sortis inachevés, dans l'intention de les réparer ultérieurement. Le fait qu'on leur ait déjà posé des questions sur leur moteur obsolète et sur le fait de le mettre à jour, mais seulement pour dire qu'ils étaient trop occupés à faire des jeux pour le réparer, ce qui était une façon très directe de dire qu'ils étaient trop occupés à gagner de l'argent Bethesda est une poubelle, mais comme ils ont acheté et changé Elder Scrolls et Fallout, personne ne semble s'en soucier. En ce qui me concerne, ils sont un petit pas au-dessus de EA dans la zone des hautes terres morales. Quantic Dream a été accusé de harcèlement, de surcharge de travail et d’autorisation de photos de toutes sortes d’images troublantes et de tout ce qui est présenté par NSFW dans le bureau. Le type qui a d'abord signalé que Sony figurait sur la liste noire, ce qui m'inquiète, d'autant plus que nous n'avons jamais trouvé qui l'a fait chez Sony, mais le fait que Quantic Dream ait déjà perdu un procès contre un ancien employé indique qu'il se passe quelque chose. EA est mauvais, beaucoup de compagnies sont mauvaises, je dirais même que 2K a probablement forcé la controverse sur le fait que RDR2 soit surmené par ses développeurs, juste parce qu'ils sont la société mère de Rockstar, a du terrain sur lequel se tenir, c'est l'une des raisons pour lesquelles je n'a pas acheté le jeu, parce que ma philosophie est en retrait jusqu'à ce que nous sachions, puis revenez si tout se passe bien. Il y a beaucoup de corruption, mais je ne pense pas que Sony soit le pire, du moins pas sur le plan du jeu. Je ne sais pas combien d'anciens employés de Sony Pictures et Sony Music,   

Quand j'étais enfant, je jouais beaucoup à simcity4 et la magie du rassemblement

  •  
Edited by skytali
I MADE A MISTAKE
Link to comment
Share on other sites

4 hours ago, skytali said:

 

Quand j'étais enfant, je jouais beaucoup à simcity4 et la magie du rassemblement

  •  

Je n'avais jamais joué à Simicity auparavant, mais on m'a montré de la magie il y a quelques mois et j'adore!

 

J'espère aussi que cela traduira bien, mais Google Translate pourrait le ruiner. Cependant, je veux apprendre le français, alors je vais peut-être vous envoyer un message pour demander conseil.

Edited by Greeneyes
Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

I enjoy horror themed games ranging from visual novels to simulators to RPGs. I love finding free indie games to check out on sites like itch.io & gamejolt. I also enjoy some puzzle games & story driven, turn based combat games like Child of Light. Not really into racing games or first person shooters.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

I grew up with Sony and Nintendo so of course it would be ps3,ps2,ps4,switch,wii and the psp and 3ds. I really am into the older the stuff and also some pretty obscure stuff and now recently i'm getting into the Japan only stuff too.

JRPGS 

Lunar,Parasite Eve,Final Fantasy,Kingdom Hearts and Custom Robo for example. Strategy stuff like Devil Survivor and Disgaea i am really into.

Visual novels

Trace Memory,Danganronpa,Date A live and anything from the science adventure series.

Action oriented games like Devil May Cry or Madworld as well i am really into.

Fighting games and beat em ups i do play from time to time like the bouncer,street fighter or blazblue for example.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
  • 1 year later...
  • 2 months later...

me i started with tera had/have a few and am currently in black dessert online

have been in new world , elyon recently and have an account in lost ark to yet try out

still pop in to the original guild wars

tho all games ive made an account with i still have on the h/d (or steam client) and transfer them to the new h/d when ive updated my pc's , also keep (most arnt updated) a client of each on my storage backup nas pc

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

I use to play World of Warcraft religiously but not so much anymore, but I do still come back occasionally (I'll def be buying the new expac tho Dragons are my fave)

Now I play mostly RPGs, I do play the occasional visual novel but I don't play them nearly as much as I did in high school! I love Dragon Age, and the pre-Andromeda Mass Effect, The Elder Scrolls series (not the mmo), Fallout Series (not 76), and Rimworld! 

Link to comment
Share on other sites

I’m playing osu, final fantasy XIV, some retro games, sometimes taiko no tatsujin and

most of the time I play mmorpg and rhythm games. I’ve been trying to play some danmaku like Touhou and ikaruga and I also have been trying to play rpg’s and visual novel

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...

I play a lot of shooters, MMORPGs, RPGs..even trading card games
A good list I have is this -

 

Shooters

- COD
- BattleField
- CSGO
- Apex Legends
- Overwatch

MMORPGs

- FF XIV: A Realm Reborn
- Guild Wars
-  World of Warcraft
- Elder Scrolls Online

RPGs

- Elden Ring
- Dark Souls
- Bloodborne
- Mass Effect
- Skyrim
- Fallout

Some other Honorable Mentions

- Fallout: New Vegas
- Dark Souls 3
- Divinity: Original Sin II
- (Lol) Roblox :crazy:
- Minecraft
- HearthStone
- League of Legends
- Stardew Valley
- Cyberpunk 2077 (This game is superb!)

  • Cool (Kakkoii) 2
Link to comment
Share on other sites

I play mostly building/crafting games.  Lately that's mostly minecraft of the hard/survival variety.  My favorite game is Kerbal Space Program but I've got things like Stardew Valley and Cities:Skylines in my Steam library as well.  Not a big fan of FPS in general.  I can play them - I beat Quake IV on "nightmare" back in the day - but they're often kinda boring in my experience, with few real off-script options and little replay value.  (Sometimes the puzzles are interesting.)  I also don't have time for anything that requires much grinding, and I have yet to see pretty much any MMORPG that's worth the monthly subscription price.

  • Like 1
  • Wow 1
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

I play emulators mostly (PSX PS2 PSP Saturn Dreamcast)

The games I play have mostly been Dating Sims VNs puzzles jrpgs fighters and a few other types.

The last console game I put many hours into was nier and nier automata for Xbox Series.

 

I sold and gave most of my consoles and physical games away months ago.

 

On PC I have been into FlyFF through the years. Mostly private servers. But recently got bored with it.

Played Toram on Steam for awhile too. But no one to talk to or grind with on there. So I stopped.

All the games I play at the moment have been offline and emulation.

 

On 10/24/2022 at 5:43 PM, PogFrog said:

Anybody remember the Fable series?
Fablebox.jpg.bd6baa22f40f0e05023c634488080a37.jpg

Fable_II.jpg.275cb1f49da478436bbc76195bd00c60.jpg

Fableiii.jpg.d4e1fd3741bde0c0a8e52bede470fd7b.jpg

Had a lot of cool memories from that series. It's awesome. Wasted time getting drunk in-game burping and farting on people once I got bored.

  • Funny 1
Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...
On 1/21/2019 at 10:23 AM, neko_fish said:

I am a very big fan of survival games of any kind - shooters, strategies, simulators. There are two things I highly appreciate in games - good plot and graphics. 

I usually surf through the Internet every 2-3 days to find new products and announcements of survival games. Fortunately, there are so many sites with good and up-to-date gaming news!

I'm also a big fan of stategies, especially military ones

Link to comment
Share on other sites

On 1/24/2019 at 8:43 PM, skytali said:

 

Quand j'étais enfant, je jouais beaucoup à simcity4 et la magie du rassemblement. En ce moment, cependant, je joue sur un site de jeux d'argent.

  •  

J'ai également joué à ce jeu. Pour moi, enfant, c'était le monde entier.

Link to comment
Share on other sites

I do play games on occasion.  Not into gathering or gambling but I do have Cities: Skyline in my steam library and I was a fan of SimCity from the earliest releases on the Commodore Amiga until EA made me swear off.  Lately I've been mostly into Minecraft with my brother and his family but most recently I've been getting back to Kerbal Space Program.  Still on KSP1.. not impressed with the latest release of early-access KSP2.

Link to comment
Share on other sites

I play games pretty frequently (livestreamer/content creator) and I’ll play pretty much anything that catches my eye. However, I do have a sweet tooth for cozy and survival games like Stardew Valley, Graveyard Keeper, Sons of the Forest and 7 Days To Die. 

Link to comment
Share on other sites

I mostly play computer games that are MMO's. I play some phone games too that are kinda cutesy anime games. I prefer playing Playstation when I use a console but I've always played games on Switch and kind of obsessed with Pokemon type games.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...