Jump to content
ArchieKun

Favorite Drinks, foods, and snacks.

Recommended Posts

Wasabi peas are yum.  Tamari almonds would be better however, IMHO.  Or this version with wasabi.  (Blue Diamond has a premade snack version, but it is expensive.)  Very tasty.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok so I tried these at the con I was at this weekend. My new favorite Japanese snack of all time.

1622613_hapi_srcha_green_pea_680.thumb.jpg.0065bdf9edab8574c9a639a2385c91cf.jpg

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

For me, I love food pretty much period, which is why I carry some extra weight around on the belly. So, gonna be kind over the top list I think.

Snacks: Cucumber slices, tomato slices, carrot sticks, raw broccoli on a snack tray with some ranch dressing and some cheese. Fruits are red grapes, pears, fresh pineapple, and sliced peaches in juice.

American foods: Burgers from Smash Burger, Subway sandwiches as wraps, Philly Cheesesteak subs,  Wings (typically original, teriyaki, sweet[honey] BBQ, or fried chicken style), and Italian subs from Cheba Hut.

Mexican: Fajitas, Carne Asada, Fideo, tacos of all kinds, tostadas, tamales, and enchiladas.

Chinese: Lo Mein, Curry Chicken, Egg Rolls, Moo Goo Gai Pan, and Moo Shu Pork and chicken.

Mongolian grill and stir frys

Japanese: Gyoza, authentic Ramen, Udon, and Miso soup. And Hibachi style foods. I really can't eat sushi, physically ill every time. Wanna try SOOO much more foods.

Italian: Pastas(typically alfredo and spaghetti), all types of Pizza, Chicken Primavera, Lasagna, ans italian breadsticks.

Open to trying pretty much anything once. Don't do well with much seafood aside from fish like Tilapia, tuna, Salmon, and fish sticks. And I like shrimp when it's well prepared.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oh gosh love allot haha food is gloriously delicious if made right. 

Drinks: Moutain dew, sometimes teas and coffee, sprite on a cold day and sometimes Gatorade as well. 

Food: Gotta love comfort and soul food of course, but also enjoy sushi, steak, pasta, certain types of rice, sometimes sandwiches and chips or Chinese takeout from time to time, pizza is another good one. So many haha. 

Snacks: Chips of course, crackers of different brands here and there, chocolate, um personally love a good sweet and salty spicy mix within snacks. 

In general I suppose it all truthfully depends on my mood on eating food haha. 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 hours ago, Sassy said:

Oh gosh love allot haha food is gloriously delicious if made right. 

Drinks: Moutain dew, sometimes teas and coffee, sprite on a cold day and sometimes Gatorade as well. 

Food: Gotta love comfort and soul food of course, but also enjoy sushi, steak, pasta, certain types of rice, sometimes sandwiches and chips or Chinese takeout from time to time, pizza is another good one. So many haha. 

Snacks: Chips of course, crackers of different brands here and there, chocolate, um personally love a good sweet and salty spicy mix within snacks. 

In general I suppose it all truthfully depends on my mood on eating food haha. 

I agree fully on the mood part of this. Food in particular is such a mood based thing that it is crazy. Drinks on the other hand are a grab and go anytime for me. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
50 minutes ago, ArchieKun said:

I agree fully on the mood part of this. Food in particular is such a mood based thing that it is crazy. Drinks on the other hand are a grab and go anytime for me. :)

That's definitely true didn't think about it on the grab and go haha lol 

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 minutes ago, Sassy said:

That's definitely true didn't think about it on the grab and go haha lol 

MD is a great one for that.

Share this post


Link to post
Share on other sites

For drinks its water,milk chocolate,coke float  juice like mango and pineapple,food i like cheeseburger ,pizza,pasta,filipino dishes,a few of chinese dish ,gyoza for snacks its ice cream,pocky,fries and chips

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, Kaga Koko said:

For drinks its water,milk chocolate,coke float  juice like mango and pineapple,food i like cheeseburger ,pizza,pasta,filipino dishes,a few of chinese dish ,gyoza for snacks its ice cream,pocky,fries and chips

I love juice especially pin able juice, and orange juice. Both of those are amazing. I am more of a pie person than a cake person though. I used to make my parents get me pie on my bday instead growing up.

Share this post


Link to post
Share on other sites
14 minutes ago, ArchieKun said:

I love juice especially pin able juice, and orange juice. Both of those are amazing. I am more of a pie person than a cake person though. I used to make my parents get me pie on my bday instead growing up.

I like a few pie myself which might not be known like egg pie,peach mango pie

  • Love it! (Daisuki) 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, Kaga Koko said:

I like a few pie myself which might not be known like egg pie,peach mango pie

I have hhad fruit pies of many forms including peach imago, but egg pie os something new sounds amazing though how do you make it?

Share this post


Link to post
Share on other sites
21 minutes ago, ArchieKun said:

I have hhad fruit pies of many forms including peach imago, but egg pie os something new sounds amazing though how do you make it?

I never can bake one mostly our bakeshop/bakery here sells it either per slice or a whole thing its even sweet 

eggpie.jpg.cf.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
Just now, Kaga Koko said:

I never can bake one mostly our bakeshop/bakery here sells it either per slice or a whole thing its even sweet 

eggpie.jpg.cf.jpg

So its kinda like a egg bake sorta thing. Whats taking the place of the icing then?

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 minutes ago, ArchieKun said:

So its kinda like a egg bake sorta thing. Whats taking the place of the icing then?

It mostly has evaporated milk and lots of egg

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 minute ago, Kaga Koko said:

It mostly has evaporated milk and lots of egg

That sound strangely healthy, and honestly really really good. I kinda want to try it now not even kidding. I do see how it would be fairly hard to make sense working with eggs is far more of a art then it first appears.

Share this post


Link to post
Share on other sites
6 minutes ago, ArchieKun said:

That sound strangely healthy, and honestly really really good. I kinda want to try it now not even kidding. I do see how it would be fairly hard to make sense working with eggs is far more of a art then it first appears.

Its one of my fav pies even if its pricey at my country

Share this post


Link to post
Share on other sites
8 minutes ago, Kaga Koko said:

Its one of my fav pies even if its pricey at my country

Even if it was from freaken mars I would try it I love eggs of most styles except deviled and soft boiled, or over easy. Those are just to runny and deviled are to crunchy. Though over hard scrambled, or hard boiled I'll take any day. Eggs themselves make for great snacks too.

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 minutes ago, ArchieKun said:

Even if it was from freaken mars I would try it I love eggs of most styles except deviled and soft boiled, or over easy. Those are just to runny and deviled are to crunchy. Though over hard scrambled, or hard boiled I'll take any day. Eggs themselves make for great snacks too.

Fried eggs and hard boiled are my choices not much for scramble one 

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 minute ago, Kaga Koko said:

Fried eggs and hard boiled are my choices not much for scramble one 

I have mostly moved away from the fried foods at least deep fried foods anyway. They just are not as good to me I guess. Honestly one thing I do like, and had yesterday is steamed veggies with seasonings oh man do I love my spices. What about you?

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 minutes ago, ArchieKun said:

I have mostly moved away from the fried foods at least deep fried foods anyway. They just are not as good to me I guess. Honestly one thing I do like, and had yesterday is steamed veggies with seasonings oh man do I love my spices. What about you?

I like peppers alot even in pizza😂 ends up getting hungry.

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 minute ago, Kaga Koko said:

I like peppers alot even in pizza😂 ends up getting hungry.

I like buying ground peepers such as black, chili powder, garlic powder, mustard powder, and cyane powder. I put that on damn near every thing these days. All of those are medical and have been shown to promote weight loss as well as many other health benefits. Not to mention they are hella tasty.

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 minutes ago, ArchieKun said:

I like buying ground peepers such as black, chili powder, garlic powder, mustard powder, and cyane powder. I put that on damn near every thing these days. All of those are medical and have been shown to promote weight loss as well as many other health benefits. Not to mention they are hella tasty.

Garlic my all time fav in my country we have some stuff like fish sauce,shrimp paste and for cooking we mostly use soy sauce and vinegar 

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 minute ago, Kaga Koko said:

Garlic my all time fav in my country we have some stuff like fish sauce,shrimp paste and for cooking we mostly use soy sauce and vinegar 

I feel like outside north America a lot of other places use vinegar  rather then sugar. Really makes you wonder sometimes. I like vinegar  based pasta sauce and pizza sauce though even though I would take dry seasonings over sauce any day.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Anime Forums is where fans from around the world can gather to discuss anime and Japanese culture!  All anime fans are welcome. Take a moment to join us now!
×